5 små apor hoppade i sängen ....

En trilla ner, och slog sitt lilla huvud
mamma ringde doktorn och doktorn svara ....
 
Gah!!!!
Jag måste nog också ringa doktorn!
 
Idag, äntligen
åkte jag till anstalten.
Med 2 pass inbokade.
CX och BodyBalance 
 
Jag behöver båda sägs det.
 
Träffade instruktören innan...
-Jaså, ont i axeln.... 
Nej, då tycker jag inte att du ska va med
Vila Jenny, Vila....
Men testa Balancen.
 
Okej okej.....
 
Ställer mig på bandet 
Shit, det känns som evigheter sen....
Suckar när jag märker att jag glömt lurarna i skåpet.
Visst är det kul när andra gymmare har sköj, 
å snicksnackar och tjoar och tjimmar med sin vän
Men när vännen ifråga står i full ytterklädsmundering
surar jag ihop lite....
Dunjacka och stora kängor....
inne på ett gym?
Njä.... Tror inte det va!
Att vederbörande sen stövlar in i omklädningsrummet
i samma mundering 
för att vänta på vännen som duschar
asså.... Det stör mig!
Det finns ju dom som inte vill ha hennes 
grus-under-dojjer-bös 
knastrande under sina nyduschade fötter.
 
Stör mig som fan, 
att jag inte sa nåt...
 
Nästa gång så ...
Så får ja bli kallad surkärringen då!
 
Hur som helst...
Jag hatar min högersida!
 
Ska jag inte ens kunna gå på bandet nu eller?
Testar lite crosstrainer oxå...
bara för att....
 
Drider i't
Det pirrar i armen
strålar från röven å ner...
 
Jävla skit
 
Jag hoppar balancen oxå då....
Bra jävla avslut på träningsåret 2015
Uselt!
 
Åker väl hem då
Med en båt tidigare än tänkt
 
Å gissa vad?!
 
Det är motvind på vägen hem!
 
Fast....
Om jag ska va helt ärlig då...
så slog det mig när jag kommit halvvägs på kilerakan
att....
oj!
Hej och hallå!
Inte död,
inte helt slut
knappt andfådd 
 
För ett år sen hade jag vart dör redan innan jag
kommit upp för hamnebacken.
 
Jag är ju inte fullt så neggo som det verkar
iaf inte hela tiden
 
Det är bara så surt
att kröppen inte hänger med på det
som jag och skallen vill!
 
Annars är det ju mysiga, lugna dagar på jobbet
med julböcker, pussel, spel och trolltider
 
I morgon ska jag minsann gästspela i Affär'n oxå
och på Julafton.
 
De ska bli sköj som JULing
 
Lucka 22
 
Kära Tomten, om du ville va så snäll
så kan du rätta till min högersida
då lovar jag att tiga
= inge mer gnäll
 
2015- shit...nu glömde jag äta kvällsmat!
 
 
 
 

Kommentera här: