Betyg och jullov

Avslutning i kyrkan
Över 100 förväntansfulla ungar
Kommer ni ihåg känslan?
 
Jullov!
 
Gud va skönt!
 
Fast visst hade vi mer snö förr?
 
Jr ringde pappa efter kyrkan
 i tog en fika på Backlunds tillsammans
Som han sa Jr när han frågade om han kunde va med:
Bara vi 3
 
Fasen va jag gillar oss för det
att vi fikar 
med Macks
 
Jag gillar att vi,
hans föräldrar får se hans första betyg samtidigt
över en köpp och en lussebulle
 
Egentligen skulle han hänga med till Årjäng idag
Men i morgon är det en kompis som fyller år
så det är Sarpsborg och bowling som gäller
 
Så idag hängde han med hem
 
Helt sådär ....
blev vi inbjudna att hänga med på
julknytis
 
Asså....
jag gillar att det är så
med vänner
att man plötsligen blir inbjuden att hänga med
på knytis
med ett gäng som iaf bitvis inte ingår i det vanliga umgänget
 
Några småkollegor va där
gött!
Då känner jag mig trygg😀
En massa god mat.
Å goa götter
å goa kakor
Å goa skratt
 
I morgon minsann
tänkte jag svettas lite
på den där anstalten
 
De blir glesare mellan gångerna
 
Skärpning
för fan
 
Lucka 18
 
I ett halmhus var det dukat till fest
på en ö , längst ut i väst
Fårfiol, ribbe, sill och surdegsbröd
öl, vin och must, dock ingen mjöd
En blandad kompott av vuxna och ungar
Kosters små drottningar och kungar
 
🎄🎄🎄♥️🎄🎄🎄♥️🎄🎄🎄♥️🎄🎄🎄♥️🎄🎄🎄
 
2015- hälsa å tacka för fesken 😀
 
 

Kommentera här: