Long time, no see .....

Asså ....
Jag måste nog börja skriva här igen
Så kanske de blir nån ordning på torpet....
 
Planen va ju att jag skulle fortsätta på egen hand.
Va duktig och äta rätt.
PT iaf nån gång i månaden, kanske 2 ....
 
Hur de varit? 
 
Åt helvete faktiskt.
 
Från advent och 2 månader fram gjorde jag i princip inte nåt.
Jo.... Jag mumsade och åt. ALLT! 
 
Jag måste komma ikapp här lite....
Några bilder får bli min lilla resa från december fram till nu,
annars blir jag ju helt förvirrad tänker jag ....
 
 Jag jobbade också lite.....
Med de bästa av kollegor, småkollegor.
Fatta va dom är underbara, kidsen.....
High five 
 
 
Lite snö kom det i vinter också....
 
Isarna frös så det blev lite istid öussa....
 
Promenaderna har väl funnits där...
något sånär... Mer eller mindre ....
 
Och mitt i de pissiga att jag inte kommit längre med vare sig träning eller kröpp
så är jag sjukt tacksam för att bo i något av ett paradis 
 
 
Det blir liksom lättare att gå när man har det här runt sig.
Samtidigt får det mig att stanna upp,
fotografera med mobilen för dagen,
ibland en dålig, ibland ännu sämre
och som nu, en rätt hyfsad historia 
 
 
Jag har hängt med storsonen i Götlaborg.
Jr har fått va med storebror i Göteborg , ensam, i flera dagar.
💙 Tacksam och stolt över dessa två spellevinkar 💙
 
Jr har spelat fotboll hela vintern, om än inte lika flitigt som i fjol.
Det är tufft att gå i sexan....
Sikka prov ....
Jag har lärt mig massor om religion och geografi mm
 
 
Jag har faktiskt vart på gymmet oxå
liiiiite granna
på alla hjärtans dag bl a
Då va den här pjäsen det närmaste en dejt jag haft på länge 😋
 
KSK , Kosters sportklubb, 
tog emot en önskelista från mig, Maria och Sandra
och uppfyllde den ☀️
 
Vi fick det vi ville ha
Tack som fan.
 
vi har kört ca 2 ggr/v  där i gympasalen nu ett tag.
De e bränngött å kunna träna hemmavid och slippa åka till stan
 
 
 
Det här, det är morsan och moster.
 
Varje torsdag kommer dom och kör 45 min cirkelträning!
 
Sjukt imponerad över dessa damer, som vid 70+
börjar träna.
Och fast jag lovat att va där och hjälpa till så kör dom dom gångerna jag skolkar 
för jobb och skytteavslutningar.
 
👊🏻👊🏻 Gryymedamer de sö 👊🏻👊🏻
 
 
Våren har kommit.
Med blå/vitsippor. 
Grodyngel i dammen vid Kosters trädgårdar.
Fågelkvitter/skri/krax 
(som för övrigt är trevligare på dagen/kvällen än tidigt på morgonen). 
Våren bjuder på promenader /småjogging - turer
med SJUKT fin utsikt.
 
Så...
 
Alltså ....
 
Min axel kuka ur, precis efter PT-duellens slut.
Jag har varit hos naprapat, fått massage, liniment, 
läkande plåster, inflamationshämande .....
Den är efterbliven helt enkelt.
Vissa nätter vaknar jag av den jäveln
andra dagar har jag svårt att typ ta fart på gungorna på jobbet
armen domnar när jag joggar
 
JÄVLA AS!
 
Så är jag väl för stor då ....
(fuckjävlaskitihelvete)
så bena gillar ju inte alls att jogga.
Benhinnor ...heter de så?
De e dom som kärvar, sägs det...
 
Jag gör övningar för både axel och ben.
 
Jag surar ihop då sö.
På riktigt!
Blir brännsur å tänker att jag kan lika gärna tokäta.
Gärna choklad, kakor, ostbågar och andra nyttigheter.
 
Så när vågjäveln visar hemska siffror 
har jag lust att spränga både den och axeln och bena.
 
 
 
Men Paco , den lille spanjoren,
har öppnat!
Å de e ju kul!
 
 
Och gött....
 
Quisskvällarna är igång oxå....
Hahaha, de e galet roligt...
att ni kommer, VARJE gång 😊
 
 
Dessa 4 .....
det här är 4 bokkete Kösterbor.
 
Som va i Stockholm och körde Petters Arenarun.
Direkt efter deras bröllopsresor....
 
Dessa 4 ska oxå köra Swimrun 2016!
Asså dessa 4 ....
MINNA vänner
2 feskare, en fårbonde och en restaurangägare.....
 
Jag är eran idol!
Ni inspirerar mig!
 
Och tjejerna där i mitten!
 
De e mina vapendragare i gympasalen!
 
💞 Puss på er 💞
 
Som sagt, de måste hända nåt nu, 
innan jag helt lägger ner.
 
Alltså tog jag kontakt med min PT...
Vi ska ses tisdag morgon.
Blä!
Jag är livrädd. 
Jättenervös! 
Ska men stå där igen, 
med mössan i hand, 
och svansen mellan benen....
F'låt!
 
Inte så att jag ber Marcus om ursäkt.
Nej , nej....
Men han blir ju nå nå vis en spegel...
där jag ser mig själv och mitt misslyckande.
Jag är inte vid målet vi satte upp.
Jag vet också varför.
Suck....
 
Å på tal om speglar...
Oh noooo
Hela gymmet kryllar av förfärliga speglar.
 
Å ena sidan....
ja, jag rör mig mer än för ett år sen. Typ 1000 gånger mer
 
Å andra sidan....
maten, som va den lätta biten i PT-duellen är min största fiende.
 
Asså , va har man för karaktär egentligen?
 
FUCK!
 
Jag måste nog törrspy lite ....
 
De e tack vare Maria jag skriver nu...
hon e grym på att försiktigt smyga fram och få en att tänka:
för fan Jenny... Skärp dig a!
 
Hon sa här i veckan: 
Jenny, jag tänkte på det, du ska inte börja äta som du gjorde i PT-duellen igen?
Det funka väl?
 
A... Va ska jag svara på det.....
Jo, ja, jag vet, de va ju asenkelt tyckte jag ... Då ....
 
Så går jag hem å tänker....
I en verklighet med en normal vardag
SKA det inte va några problem för mig att käka så 
iaf på vardagarna....
 
Så...
Det är därför jag skriver här nu.
 
PÅ MÅNDAG ...DÅ SKA JAG:
Dricka min halvliter med vatten innan frulle.
Inga (eller ytterst lite) potatis/pasta/ris
inga mackor
INGET SNAG!
 
okej okej.
 
Deal?
Deal!
 
2016- hej hej
 

Kommentarer:

1 Stormhav 💟:

Vad härligt att du är tillbaka! Och jag är övertygad om att vi kommer hjälpa varandra till dit vi vill!! Ni är så peppande o härliga och ni har en stor del i att jag är där jag är nu!! Pöss på dej 😘😘😘😘 Och förlåt att jag glömde dej i morse 😱

Svar: 🏋🚴🏻🏊🏃👍🏻👏🏻🙏💋💙
Jenny Larsson

Kommentera här: