PT-tid

 
Åkte ju in till stan igår kväll
Så slapp jag stå upp gristidigt
eftersom PT-tiden va redan 6.45 
 
De blåste rätt bra igår....
och när jag cyklade till båten igår kväll
tänkte jag på de, 
att de va fasen längesen de blåste nu...
Rätt gött faktiskt!
 
Vi sov i hos Ann, Jag och Jr.
Så himla mysigt.
Vi ses för sällan tycker jag....
Hur blev de så?
Var tar tiden vägen?
 
Iaf ....
Klockan ringde i morse,
jag drack min halvliter med vatten
tryckte lite turkisk yoghurt
på med träningsbrallan
skorna under armen
stegen mot anstalten .....
huga!
 
De känns som om det va evigheter sen
Beppen välkomnar, 
Marcus är på plats
jag tänker: FUCK 
Nu torskar jag.
De e nu jag ska va en gnällkärring
FAST NEJ!
STOPP!
❌❌❌❌❌❌
 
Vänd hjärnjäkel, vänd!
Alltså...
 
 Det är nu jag har chansen att fråga
att undra
att visa
att lära
så....
kom igen , de blir sköj!
 
Fan, gött å va tillbaka!
TACK!
 
Det höll på att gå åt pipsvängen ...
Eftersom jag får ont fram på smalbenen
när jag joggar så skulle han kolla hur jag stod
utan skor
i hössera
 
Asså .... Han kan ju omöjligt veta att fötter är NO NO NO
Visa mig inte fötter,
prata inte fötter
och TA för fan inte i MINA fötter.
Stackarn tar tag i min fot
och käre värld, 
de kunde ju gått illa på riktigt
Va på väg att sparka bak-ut
va på väg att vråla: ÖJ....FAAAAN 
Men jag svalde och sa väl lite försynt:
du e'nte rädd om livet du ......
 
Jag fick i läxa att fota mina springskor
 
 
blir nog ett byte tänker jag
 
Nya tips
nya ideer
ny motivation
ny tid om en vecka
 
TACK!
 
(och som ett brunt brev på posten kommer jag ha träningsvärk i rave i morgon)
 
 
2016- 3 km powerwalk- ✅
 
 

Kommentera här: